Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een belangrijk onderdeel van je werk is de schriftelijke communicatie. E-mails, brieven, memo?s en rapporten. Zowel binnen de overheid als het bedrijfsleven worden elke dag heel wat e-mails, brieven en beleidsnota?s geschreven. Het resultaat is echter lang niet altijd helder en duidelijk. Daarom is het van belang dat iemand goed naar de tekst kijkt voordat hij verstuurd wordt. Misschien ben jij de aangewezen persoon om de tekst zó te verbeteren, dat de lezer de tekst begrijpt.Dit boekje is bedoeld voor iedereen die in zijn of haar dagelijkse werk e-mails en brieven in zo?n vorm wil gieten dat de lezer direct begrijpt wat de schrijver bedoelt. Om dat te kunnen moet je op de hoogte zijn van de taalregels. Je moet de fouten kunnen herkennen. Wát is er fout? Vervolgens moet je weten hoe je een tekst aantrekkelijker en beter leesbaar kunt maken.https://www.vakmedianetshop.nl/management-support/boeken/aan-de-slag-met-eindredactie
schriftelijke communicatie --- Mass communications --- notuleren --- vergaderen --- management --- * 844.6 --- Nederlands --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Schrijven --- Redactie --- Spelling
Choose an application
Zijn zowel monitoraat als mentoraat bruikbaar in de Nederlandse standaardtaal ? Wat is tutoraat ? Hebben leerlingen en studenten een lesrooster, een lessenrooster of een uurrooster ? Kun je ook aan de middelbare school afstuderen ? Wat is het verschil tussen atelier, werkplaats, practicum en praktijklokaa ? Is het meervoud van kopie kopies of kopieën ? Moeten leerlingen prenten in hun schrift plakken of kleven ? Kunnen woorden uit de informele studententaal als gebuisd en (studenten)kot ook gewoon in de standaardtaal gebruikt worden ? Moet je een leerling of student vragen om aan het bord te komen of om voor het bord te komen ? Is er een verschil tussen corrigeren en verbeteren ? Op die en nog veel meer vragen geeft dit boek het antwoord.Taal in het onderwijs: Van academicus tot zittenblijver is een normatief naslagwerk over het Nederlands in het onderwijs. Het is bedoeld voor onderwijzend en administratief personeel (van de kleuterschool tot de universiteit), directies, schoolbesturen, coördinatoren, studiebegeleiders, surveillanten, opvoeders, lerarenopleiders, pedagogen, onderwijskundigen, ambtenaren van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming en iedereen die beroepshalve met Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen te maken heeft. Het kan in het bijzonder dienstig zijn in de lerarenopleiding, zowel aan de universiteit als aan de hogescholen.Deze tweede, herziene editie bevat heldere betekenisomschrijvingen, gebruiksvoorbeelden, synoniemen, antoniemen, verwante termen, verwijzingen naar andere trefwoorden en toelichtingen. De expliciete markering met een asterisk (*) van taalelementen waarvan het gebruik in de standaardtaal afgeraden wordt, zorgt ervoor dat de gebruiker van dit woordenboek duidelijke en direct bruikbare taaladviezen krijgt.Bron : http://www.acco.be
Dutch language --- Study and teaching --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs. --- Taalkunde --- Standardization. --- Onderwijs. --- Nederlands. --- vakthesauri --- Teaching --- onderwijs --- Usage (linguistic) --- Linguistics --- Dictionaries --- Dutch --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+111.12 --- 011 Verklarende woordenboeken. Algemeen --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalzuiverheid; Nederlands --- #KVHA:Woordenschat; Nederlands --- Nederlands --- taalbeheersing --- taalgebruik --- taalzuivering --- * 844.6 --- 489.4 --- 81'27 --- 838.5 --- 844.6 --- Onderwijs --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- taalbeleid --- woordenboeken --- Taal --- Nederlands 844.6 --- 475.2 --- taalonderwijs --- 104297.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- Vakdidactiek : Nederlands : Achtergrondinformatie --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederlands voor Anderstaligen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Néerlandais (langue) --- Normalisation. --- verklarend woordenboek --- Taalbeleid --- 456.1 --- Nederlandse taal --- 371.12 --- Taalbeheersing --- Nederlands als tweede taal --- Taalzuivering --- Taaladvies --- 370 --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
.
Nederlandse taal --- Taalzuiverende woordenboeken. --- Dutch language --- woordenschat --- spelling --- Nederlands --- Nederlands. --- Taalgebruik. --- 801.3 =393 --- 803.93 (03) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Dictionnaires (linguistique) Woordenboeken (taalkundige) --- Dictionnaires Woordenboeken --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- taalbeheersing --- woordenboeken --- * 844.6 --- taalvaardigheid --- taalzuivering --- 81'27 --- 844.6 --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- oefeningen --- taalgebruik --- 485.1 --- ABN --- Handboek/cursus --- Nederlands 844.6 --- Taal --- Nederlands : standaardtaal --- taalkunde --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- 803.93 (03) Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- 801.3 =393 Lexicografie. Woordenboeken--Nederlands --- Lexicografie. Woordenboeken--Nederlands --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Nederlandse taal- en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 07 --- Nederlands taalgebruik --- Taalzuivering --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- NORMALISATION
Choose an application
In toenemende mate dienen wetenschappers, zakenlui, technici, enz. teksten te schrijven en presentaties te geven in het Engels, als ze willen meedraaien in het moderne professionele leven en de wereldeconomie. Ook Nederlandstaligen staan voor dezelfde uitdaging. Dit beknopte handboek wil hen daarbij assisteren. Het bevat een bloemlezing van typische moeilijkheden waarmee Nederlandstaligen worstelen bij het schrijven in het Engels. Zo worden problemen behandeld met het correct gebruik van werkwoorden en tijden, met zinsbouw, spelling en woordenschat, steeds uitvoerig geïllustreerd met praktische voorbeelden die zowel gelijkenissen als verschillen tussen het Nederlands en het Engels aanduiden. Daarnaast zijn er hoofdstukken met praktische tips voor het schrijven van brieven, CV's en technische rapporten evenals voor het geven van presentaties. Dit boek is bedoeld als naslagwerk voor studenten, wetenschappers, zakenlui en technici die het Nederlands als moedertaal hebben maar regelmatig in het Engels (moeten) schrijven
Engels --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Algemene taalbeheersing. --- Schrijfvaardigheid --- Leermiddelen. --- Orthography --- Didactics of English --- teksten schrijven --- English language --- Stilistics --- departement Algemeen 09 --- Engelse taalkunde --- Engelse grammatica --- BPB1003 --- 695 Communicatie --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Cours de langue (anglais) Taalcursus (Engels) --- Exposé Presentatie --- Grammaire (anglais) Spraakkunst (Engels) --- #KVHB:Engels --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 031 --- 8 --- AA / International- internationaal --- 844.6 --- communicatie --- schrijven --- Engels, schriftelijke communicatie --- 802 --- Engels : schrijven --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Filologie. Letterkunde --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- 844.6 Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Taalgebruik --- Taal --- Taalkunde --- Schrijven --- Linguïstiek --- Frans --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Deal! is a comprehensive pre-work Business English course for speakers of Dutch. It includes a reference book, featuring vocabulary, skills and grammar, as well as a course book, focusing on oral and written communication. This course book includes a "business boot camp" introducing learners to what's in it for Me, My Business and My World as well as 10 free-standing chapters that look at a wide range of business-related topics from corporate culture, mergers and takeovers to marketing, globalization and innovation. It features dozens of exciting, authentic and up-to-date cases on Willy Wonka and Karl Marx, Earth Hour, big business and the Fukushima earthquake, women and Mad Men, the waterless washing machine, Ben & Jerry's and Unilever, and fake Van Goghs made in China. It draws on video materials from international media and new texts from newspapers and on-line resources.
taalgebruik --- Didactics of English --- Engels --- zakentaal --- didactiek --- English --- economie --- zakelijk Engels --- 808:658 --- Enge 844.6 --- marketing --- Het effectieve gebruik van de taal in de bedrijfskunde --- business English --- bedrijfscultuur --- globalisering --- Bedrijfscommunicatie --- Internet --- Taal --- Taalgebruik --- Communicatieve vaardigheden --- Zakelijke communicatie --- Zakelijk Engels --- Zakelijk Engels. --- PXL-Business 2015
Choose an application
Een empathisch, respectvol en professioneel contact realiseren met de cliënt: dat is waar elke hulpverlener in elk gesprek naar streeft. Dat is in je moedertaal al een hele opdracht. Des te moeilijker is het om als Nederlandstalige hulpverlener professionele gesprekken aan te gaan in het Frans. De basisgespreksvaardigheden die je bezit goed kunnen toepassen in het Frans, vergt oefening en ervaring.In dit boek gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van hulpverleningsgesprekken en oefenen we op sleutelzinnen die aansluiten bij de basisgespreksvaardigheden. De geboden informatie en oefeningen zijn bijzonder concreet en hands-on. De dialogen zijn authentiek. Psychologen, pedagogen, sociaal werkers, personeelswerkers en opvoeders - zowel in hun opleiding als in het professionele werkveld - zullen in dit boek het nodige houvast vinden om op een klantgerichte manier en met meer zelfvertrouwen gesprekken in het Frans aan te gaan.De online oefeningen bij dit boek en 30 opnames van gesprekken zijn beschikbaar op het digitale leerplatform Sofia.
technisch Frans --- Frans --- Didactics of French --- didactiek --- communicatie --- zakentaal --- hulpverlening --- Franse taal ; taalgebruik --- Didactiek --- Communicatie --- Hulpverlening --- 844.6 --- taalkunde --- 81'27 --- taalvaardigheid --- gespreksvaardigheden --- 601 --- gezondheidszorg --- gespreksvoering --- 8 --- taalgebruik --- PXL-Business 2017 --- Franse taalkunde --- zorgsector --- Hulpverleners --- Dienstverlening --- Maatschappelijk werk --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlener --- Gesprekstechniek --- empathisch Frans --- cursussen --- empathie
Choose an application
Het 'Handboek Nederlands - Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid' is een boek voor studenten hoger onderwijs die een opfriscursus Nederlands kunnen gebruiken. Het handboek behandelt de theorie rond grammatica, spelling en taalzuivering en spitst zich toe op stijl en communicatieve vaardigheden (lezen, schrijven, luisteren en spreken). Daarenboven bevat het boek vele voorbeelden die de theorie illustreren.
* 844.6 --- Nederlands --- taalvaardigheid --- taalbeheersing --- grammatica --- spelling --- taalzuivering --- communicatieve vaardigheden --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- Didactics of Dutch --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Grammatica --- Spelling --- Woordenschat --- Stilistiek --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Redigeren. --- Schrijven. --- zinsbouw --- teksten schrijven --- brieven schrijven --- Dutch language --- copywriting --- spelling --- leestekens --- Orthography --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Communicatie --- Tekstschrijven --- 803.93 -06 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijven --- #KVHA:Formuleren --- * 844.6 --- schriftelijke communicatie --- Nederlands 843 --- tekstopbouw --- schrijven --- formuleren --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Stijlleer --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Analyse van het moderne China.
Aubry, Jean-Baptiste, --- Internal politics --- Deng Xiaoping --- China --- S02/0154 --- S03/0523 --- 323 <51> --- #SML: Paul Coucke --- 812 Ideologie --- 821.5 Mensenrechten --- 828 Geografie --- 830 Economie --- 834 Arbeid --- 838 Duurzame Ontwikkeling --- 844.6 Samenlevingsproblemen --- 883.2 Oost-Azië --- 20ste eeuw --- Geschiedenis --- az-chin 945.6 --- 323 <51> Binnenlandse politiek--China --- Binnenlandse politiek--China --- China: General works--China (and Asia): since 1989 --- China: Geography, description and travel--Travels: since 1989
Choose an application
Een belangrijk doel van teksten is het overbrengen van informatie. Vaak zijn deze teksten moeilijk leesbaar door een slechte zinsbouw, verkeerde woordkeuze of onjuiste spelling. Kennelijk vinden veel mensen het lastig om begrijpelijk en correct te formuleren. Met dit werkje kan iedereen goed Nederlands leren schrijven. In dit praktische boekje vindt u adviezen voor het formuleren van heldere zinnen en het kiezen van de juiste woorden. Ook komen veelgemaakte fouten in stijl en zinsbouw aan de orde. Vanzelfsprekend wordt uitgebreid aandacht besteed aan de nieuwe spelling. Met zijn uitgebreide register is 'De kleine schrijfgids' een uitstekend naslagwerk voor alledaagse taalvragen
Nederlands --- Taalgebruik --- Schrijven --- Spelling --- Stilistiek (Stijlleer) --- Woordkeuze --- Zinsbouw --- woordkeuze --- 801 )* NEDERLANDSE TAALKUNDE --- Moderne taalkunde --- Stijlleer * --- Taal --- Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Lisibilité Leesbaarheid --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 837 --- 840 --- 842 --- 843 --- 844.4 --- 844.6 --- Taalonderwijs --- Woordenschat --- rapporteren --- schrijven --- spelling --- zinsbouw --- syntaxis --- taalgebruik --- Spelling * --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- teksten schrijven --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- departement Lerarenopleiding 11 --- Nederlandse spraakkunst --- spraakkunst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|